Sunday, November 06, 2005

PHOENIX - Četiri minuta savršenstva


Magazin CAMP, no.2, januar 2005.


Brajan Vilson, alfa popularne muzike, rekao je jednom prilikom da želi da napiše savršenu pop pesmu koja bi trajala samo dva minuta. Vilson to reče i ode u legendu
( otišao je, doduše u mentalnu instituciju, ali je „legenda“ nekako bolji izraz ). Od tada, ova ideja lidera Bič Bojsa postaje mantra za nadolazeće pop pokušaje i sve one koji su želeli da nađu čarobnu formulu za muzičku alhemiju. Krajem devedesetih dobar tekst i prijemčiva melodija zamenjeni su beskrajno dosadnim lupovima kao rezultatom pošasti elektronske muzike i delovalo je da je Evropa izgubljen kontinent za pop. Ipak, dvehiljadite, kada se prelamao lažni milenijum, Francuska, ta stara dama puna iznenađenja, pokazala je svetlo na kraju tunela svima onima koji su verovali da hemijske droge nisu u potpunosti isprale mozgove muzičara mlađe generacije.

U našem narodu postoji ta diskutabilna teza koja kaže „ništa bez Srba“. A ovaj tekst će dokazati i delimičnu opravdanost takvog razmišljanja.

Svojim prvim long plej delom UNITED pariski bend PHOENIX ( predvođen mladićem domaćinskog imena Laurent Branko Brankovic ) otkrio je publici sasvim novo „čitanje“ melodije i refrena, a sve zahvaljujući razoružavajućem vokalu Tomasa Marsa. Uz pomoć zaraznog hita i bizarnog spota IF I EVER FEEL BETTER, Phoenix su se ustoličili kao heroji novog muzičkog eklekticizma. Drugi singl sa narečenog albuma, TOO YOUNG oduševio je amerikance i to od kako je upravo tu numeru Sofija Kopola iskoristila u jednoj od ključnih scena filma „Izgubljeni u prevodu“. Rediteljka se u međuvremenu združila i sa celom ekipicom sa evropske pop – elektro scene ( Air, Daft Punk, Chemical Brothers ) a brat, Roman, angažovan je da izrežira spot za novi album njenih miljenika, grupe Phoenix.

Posle četiri godine pauze, tokom koje su, kako su rezultati pokazali, veoma vredno radili, Phoenix su se vratili novim izdanjem ALPHABETICAL. Roman Kopola nije mnogo filozofirao i snimio je relativno strejt spot za prvi singl „Everyhing is everything“. Verovatno je i sam shvatio da tako dobroj pesmi i ne treba suviše dodataka i veštačkog obogaćivanja.

Odgovorno tvrdim da je Alphabetical jedno od najboljih, user-friendly, svi-na-žurci-đuskaju, izdanja u poslednjih nekoliko godina. Takođe, to je i školski primer kako muzika može da postane primenjena – kao životni saundtrek. Jer kako reče još jedan žestoki ovisnik o melodiji, Badly Drawn Boy „...songs are never quite the answer, just the soundtrack to a life“. ( Još genijalnih misli ovog autora možete čuti u pesmi „You were right“ ).

Alphabetical nam pomaže da relativizujemo ljubav, da se ponovo zaljubimo, raskinemo ili jednostavno priznamo da je ono čime ćemo se zadovoljiti jedino Everything. Ovo je odlična ploča ( ako se taj termin i dalje može upotrebiti ) i za putovanja - na planinu ili more, tu su ritmovi za poletanje, sletanje, turbulenciju ali i za dugačak, mračan tunel. Za kratak put ili onaj zauvek.

A kada stignete tamo gde ste oduvek želeli da budete ( bukvalno ili metafizički ), šampanjac u led, pogled ka pučini, premotajte do broja 5 ( pesma „Victim of the crime“ ) i onda uživajte u četiri minuta i jednoj sekundi savršene melodije.

www.wearephoenix.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home